Gyakran Ismételt Kérdések

Virtuális asszisztens? Ki is ő tulajdonképpen?

A virtuális asszisztens egy tapasztalt, nagy gyakorlattal és szaktudással rendelkező személy, akinek az a feladata, hogy Partnerei számára a saját eszközeivel, a saját időbeosztása szerint (természetesen a határidőkhöz igazodva!), folyamatos személyes jelenlét nélkül, alvállalkozóként biztosítsa az Ön számára azt az adminisztrációs, szervező, esetleg kreatív hátteret, mely a céljai elérésében támogatja vállalkozását.

Érdemes nekem virtuális asszisztenst felkérni?

Mindenképpen, ha például:

  • úgy érzi, hogy egyedül nem boldogul az adminisztrációval, mert az aránytalanul sok időt vesz el a főtevékenységtől, az egyéb feladatoktól, vagy esetleg a családtól
  • ezek a feladatok nem igényelnek egy teljes munkaidőt, amire érdemes felvenni valakit
  • meglévő kollegája, aki idáig ezt csinálta, esetleg hosszabb-rövidebb időre kiesett a munkából
  • szeretné megtudni, hogy ezek a feladatok kitesznek-e egy teljes munkakört, és addig is kell valaki, aki elvégzi ezeket a feladatokat
  • újonnan indult vállalkozása még nem tud fenntartani egy irodát, vagy egyáltalán nincsen irodája
  • egyáltalán nem boldogul az adminisztrációval, és nem is akar bajlódni vele
  • egy pályázatot szeretne beadni, melyhez kell az ad hoc jellegű háttérmunka
  • folyamatosan, vagy időszakosan ismétlődően információkat kell adatbázisba gyűjtenie a netről

Rendben, szükségem van egy virtuális asszisztensre! De biztos, hogy ez gazdaságos?

Biztos, hiszen:

  • a munkadíj költségként számolható el
  • a feladatot rögtön egy tapasztalt, szakértő személy látja el, nincs szükség komolyabb betanulásra, a kellő gyakorlat megszerzésére
  • nem keletkeznek munkaadói terhek, járulékok, cafeteria, bejárási költség támogatásából adódó kiadások
  • nincs könyvelői, bérszámfejtési plusz költség
  • mivel a saját eszközeimet használom, nem szükséges irodai eszközöket, számítógépet, monitort, egyéb kiegészítőket vásárolnia, így azok nem is amortizálódnak
  • nem kell álláshirdetést feladni, nincs toborzás, nem kell azon izgulni, hogy beválik-e az új kollega
  • nincs állásidő, csak a ténylegesen ledolgozott idő díját kell fizetnie

Miből áll a munkadíj? Mit tartalmaz? Milyen változó költségek lehetnek?

A feltüntetett óradíjak az egyszerűbb, keretbe foglalható irodai feladatokra vonatkoznak, ezeket óradíjban könnyen meg lehet határozni. Természetesen csak a ténylegesen munkával töltött idő képezi a számlázás alapját, nincs állásidő, egyebek.

A komplexebb, projekt jellegű feladatok esetében az árak meghatározása már csak a feladat teljes ismeretében lehetséges, meghatározva a várható időtartamot, az elvárt határidőt és eredményt.

A meghatározott óradíjak nem tartalmazzák az esetleges anyagköltségeket, nyomdai költségeket, utazási és szállítási költségeket, postázás, csomagfeladás díját, ezek a Megbízó plusz költségei.

Mikor van a munkaideje? Mikor lehet elérni?

Munkanapokon 9 és 17 óra között vagyok elérhető telefonon, ekkor tudom a feladatokat fogadni, besorolni.

Mikor indulhat az együttműködés?

A szóbeli egyeztetések és megállapodás után küldök egy szerződés tervezetet, melyet áttekintés után aláírunk, ezután kezdődhet a munka.

Mikor és hogyan kapom meg a számlát?

Minden hónap legkésőbb 5. napjáig kiállítom az előző teljes hónapban ledolgozott órákról szóló, papír alapú, pecsét nélkül is érvényes, online (e-mail-en) küldhető számlámat, 8 napos fizetési határidővel.