Virtuális asszisztens? Ki is ő tulajdonképpen?
A virtuális asszisztens egy tapasztalt, nagy gyakorlattal és szaktudással rendelkező személy, akinek az a feladata, hogy Partnerei számára a saját eszközeivel, a saját időbeosztása szerint (természetesen a határidőkhöz igazodva!), folyamatos személyes jelenlét nélkül, alvállalkozóként biztosítsa azt az adminisztrációs, szervező, esetleg kreatív hátteret, mely a céljai elérésében támogatja az adott vállalkozást.
Érdemes nekem virtuális asszisztenst felkérni?
Mindenképpen, ha például:
- úgy érzi, hogy egyedül nem boldogul az adminisztrációval, mert az aránytalanul sok időt vesz el a főtevékenységtől, az egyéb feladatoktól, vagy esetleg a családtól
- ezek a feladatok nem igényelnek egy teljes munkaidőt, amire érdemes felvenni valakit
- meglévő kollegája, aki idáig ezt csinálta, esetleg hosszabb-rövidebb időre kiesett a munkából
- szeretné megtudni, hogy ezek a feladatok kitesznek-e egy teljes munkakört, és addig is kell valaki, aki elvégzi ezeket a feladatokat
- újonnan indult vállalkozása még nem tud fenntartani egy irodát, vagy egyáltalán nincsen irodája
- egyáltalán nem boldogul az adminisztrációval, és nem is akar bajlódni vele
- egy pályázatot szeretne beadni, melyhez kell az ad hoc jellegű háttérmunka
- folyamatosan, vagy időszakosan ismétlődően információkat kell adatbázisba gyűjtenie a netről
Rendben, szükségem van egy virtuális asszisztensre! De biztos, hogy ez gazdaságos?
Biztos, hiszen:
- a munkadíj költségként számolható el
- a feladatot rögtön egy tapasztalt, szakértő személy látja el, nincs szükség komolyabb betanulásra, a kellő gyakorlat megszerzésére
- nem keletkeznek munkaadói terhek, járulékok, cafeteria, bejárási költség támogatásából adódó kiadások
- nincs könyvelői, bérszámfejtési plusz költség
- mivel a saját eszközeimet használom, nem szükséges irodai eszközöket, számítógépet, monitort, egyéb kiegészítőket vásárolnia, így azok nem is amortizálódnak
- nem kell álláshirdetést feladni, nincs toborzás, nem kell azon izgulni, hogy beválik-e az új kollega
- nincs állásidő, csak a ténylegesen ledolgozott idő díját kell fizetnie
Miből áll a munkadíj? Mit tartalmaz? Milyen változó költségek lehetnek?
A feltüntetett óradíjak az egyszerűbb, keretbe foglalható irodai feladatokra vonatkoznak, ezeket óradíjban könnyen meg lehet határozni. Természetesen csak a ténylegesen munkával töltött idő képezi a számlázás alapját, nincs állásidő, egyebek.
A komplexebb, projekt jellegű feladatok esetében az árak meghatározása már csak a feladat teljes ismeretében lehetséges, meghatározva a várható időtartamot, az elvárt határidőt és eredményt.
A meghatározott óradíjak nem tartalmazzák az esetleges anyagköltségeket, nyomdai költségeket, utazási és szállítási költségeket, postázás, csomagfeladás díját, ezek a Megbízó plusz költségei.
Mikor van a munkaideje? Mikor lehet elérni?
Munkanapokon 9 és 17 óra között vagyok elérhető telefonon, ekkor tudom a feladatokat fogadni, besorolni.
Mikor indulhat az együttműködés?
A szóbeli egyeztetések és megállapodás után küldök egy szerződés tervezetet, melyet áttekintés után aláírunk, ezután kezdődhet a munka.
Mikor és hogyan kapom meg a számlát?
Minden hónap legkésőbb 5. napjáig kiállítom az előző teljes hónapban ledolgozott órákról szóló, papír alapú, pecsét nélkül is érvényes, online (e-mail-en) küldhető számlámat, 8 napos fizetési határidővel.